Schwarzkopf Professional Middle East [Case Study]

Jak pokazać profesjonalne kosmetyki do włosów, aby były atrakcyjne w mediach społecznościowych?

Stanęliśmy przed wyzwaniem produkcji sesji zdjęciowej, w której to nie produkty będą grać główną rolę, mimo, że to na ich sprzedaży naszemu klientowi zależały najbardziej. Dodatkową, ale za to bardzo istotną kwestią był fakt, że zdjęcia te miały trafić na rynek Bliskiego Wschodu, który znacznie różni w kwestii estetyki od Europy czy Ameryki Północnej. Takie zadania lubimy najbardziej, bo nietypowe podejście do zagadnienia to coś, co nas motywuje do kreatywnego myślenia. Co ważne, docelowo zdjęcia poprzez media społecznościowe miały trafiać do klientów biznesowych.

Kim jest nasz klient?

Marka Schwarzkopf Professional to ponad 120 letnia tradycja w produkcji kosmetyków. Jest częścią globalnego koncernu chemicznego Henkel. Powstała w małej berlińskiej drogerii, która była prowadzona przez Hansa Schwarzkopfa, innowacyjnego chemika. Aktualnie firma ta nadaje rytm w światowym segmencie beauty, będąc posiadaczem ponad 7 600 patentów. Głównym polem działania Schwarzkopf Professional jest profesjonalna pielęgnacja włosów, ale znani są także ze współpracy ze światowej sławy kolorystami i fryzjerami, dzięki czemu nie mają sobie równych w dziedzinie farbowania. To jedne z najczęściej wybieranych produktów wsród topowych fryzjerów na świecie.

Jak rozwiązaliśmy problem?

Podczas produkcji sesji udało nam się stworzyć klimat, w którym konsumenci z Bliskiego Wschodu czują się najlepiej. Scenografia była prosta, ale skutecznie podkreślała piękno modelek, kondycję ich włosów i zjawiskowe stroje. Dodatkowo zaprojektowaliśmy fryzury, które miały stać się trendami na zbliżający się sezon. Wszystko to, aby fryzjerzy – czyli grupa docelowa – mogli czerpać z nich inspiracje. Pośrednim przekazem był wiadomość, że wybierając produkty Schwarzkopf Professional  zawsze wygląda się dobrze, a same włosy będą lśniące i zdrowe. Nawet podczas codziennych stylizacji.

Jakie rezultaty osiągnęliśmy?

Powstała sesja, która nie tylko wpisuje się w kanony obowiązujące na Bliskim Wschodzie, ale także pokazuje jak pięknie kobiety mogą wyglądać na co dzień, przy wyborze odpowiednich kosmetyków. Pokazane zostały piękne kobiety, o wyrazistych rysach, z których Bliski Wschód słynie. Zdjęcia zostały wykorzystane głównie w mediach społecznościowych, do codziennej komunikacji marki.